KESKI-UUDENMAAN HALLISARJA 2023-2024

Hallisarjan lohkot ja aikataulut

Hallisarjassa pelataan tunnin mittaisia otteluita 4-6 pelaajan lohkoissa. Kaiken tasoiset pelaajat ovat tervetulleita osallistumaan. Hallisarja toimii hyvänä mahdollisuutena pelata kilpailuhenkisiä otteluita uusia pelaajia vastaan. Samalla voit myös hankkia itsellesi uusia saman tasoisia pelikavereita.

Ottelut aikataulutetaan alustavasti seuran varaamille Järvenpään Tenniskeskuksen hallivuoroille (ti klo 18-19 Best, ti klo 20-21 Best, to klo 17-18 Best, la klo 10-12 Best ja su klo 17-19 LS), mutta otteluita saa myös sopia ja pelata omakustanteisesti omilla vuoroilla.

Osallistujilta laskutetaan 10€ per pelattu ottelu, jolla katetaan varattujen vuorojen kenttämaksut. Hallisarjaan liittyviin kysymyksiin vastaa Matti Käpylä 0503052120.

HALLISARJAN SÄÄNNÖT

Ottelun kesto on 1 tunti

Otteluissa noudatetaan yleisiä tenniksen sääntöjä. Pallottelu kestää 5 minuuttia, jonka jälkeen pelaajat arpovat normaaliin tapaan syöttäjän, vastaanottajan ja aloituspelipuolet. Itse peli kestää 55 minuuttia. Peliajan päättymiseen voidaan käyttää esimerkiksi matkapuhelimen herätyskelloa. Näin vältytään tulkintaerimielisyyksiltä.

Varatkaa mukaan omat pallot!

Otteluiden pistelasku

Noudatamme otteluissa normaalia tenniksen pistelaskua ja pelataan mahdollisimman monta syöttövuoroa tunnin aikana (tulos esim. 11-7). Kenttäpuolia vaihdetaan aina tenniksen sääntöjen mukaisesti parittomien pelattujen syöttövuorojen jälkeen. Molemmat tuomitsevat omat kenttäpuoliskonsa pelitapahtumat. Jos et ole tuomiosta varma, pelaa pallo oikeana. Pelaa ottelusi reilussa hengessä.

Ottelun tulos ja pisteet

Ottelun tulos (esim. 11-7) syötetään järjestelmään. Pisteet ottelusta jaetaan seuraavasti: voitto 2p, tasapeli 1p, häviö 0.5p.

Lohkojen tulokset

Lohkon sisällä samaan pistemäärään päätyneiden pelaajien sijoitukset ratkaistaan ensijaisesti keskinäisen ottelun voittajan perusteella. Seuraava ratkaiseva tekijä on hävittyjien pelien/geimien määrä.

Tuloksen merkintä ja ilmoittaminen

Pelaajat sopivat ottelun jälkeen kumpi syöttää tuloksen järjestelmään (hyvä nyrkkisääntö on, että ottelun voittaja).